tisdag 25 november 2008

Helge och co.

Min avslutning på den vecka som skulle bli årets bästa vart långtifrån den drömfinalé som jag tänkt mig. Först tågade vi till Luleå i en sovhytt med ett par vars kvinnliga part såg ytterst lite ut som Laleh, vilket förde mina tankar till min och Emils basmatiris-kupp, vilket fick mig att, istället för att attraheras, bli sugen på näringsrik mat. Det enda jag hade att tillgå var pissljummet vatten och Double cheeseburger och det fick mig att känna mig som en blandning mellan en jude under andra världskriget och en amerikan. Jävligt märkligt, hursom var det mest kul, iallafall såhär i efterhand. Sen var vi i Luleå, där det var brist på både vamos a'la playa och brudar, men gott om människor med irriterande dialekt. Vi softade på klassiskt Tjuren-manér och tog oss sen till Coop Arena. Där fick vi veta att hockeyn var uppskjuten men att dom bjöd på lite skön gratis basket fram till matchstart. Inte aktuellt, så vi satt och spelade bordshockey i fyra timmar, såg en period och åkte hem. I bistrovagnen hem var kassören seg och kaffet äckligt. Väl hemma andades jag i en timme och åkte sen in till Valbo med Emil för att kolla på Yazmina Simic, hon var inte där dock. Började överväga ett liv med tigrar i Thailand men insåg så småningom att min tid här i västvärlden inte var slut än, så istället köpte jag lite fejksnö och en dyr kopp kaffe. Sen körde vi hem en Carlings- och Albakille och splittrades därefter. Kvällen rundades så småningom av med lite High School Musical, bara för att finna tron på en vacker, plastig och varm värld. Det gick bra.

Mest motgångar tycker jag, vad anser ni kära efterkrogensibylla-lovers?

Sen hade vbwc-killen en klytig idé om att marknadsföra varandra och dela med sig av våra tappra läsare, så, lite länkar och sånt:

http://vbwc.blogspot.com:
En gammal vän som är en fullgod musiker och charmör. Riktigt riktigt duktig inom skriveriandet dessutom. Om jag skulle ge honom en julklapp skulle han få en spelning med Dr.Bombay, bara för att det vore helt underbart att beskåda. Försök själv att få upp bilden i huvudet! Fast vill han inte kan han få en stickad tröja.

http://ollewc.blogspot.com:
Ole-Gunnar fick färgen gul eftersom hans granne luktar mycket kiss. På tal om kiss så brukade det spelas mycket sånt i Olles bil när han hade en ädel kassettbandspelare. Annars är han både snäll och kul. Om jag skulle ge honom en juklapp skulle han få min pappas firma, så han kunde toppa alla listor gällande det mest sexiga yrket bland män. Då kunde min pappa äta ännu mer bullar och dricka ännu fler bärs, det har han gjort sig förtjänt av.

http://johanwc.blogspot.com:
Bra och väldigt kul kille som verkar gilla både NHL 09, brudar och Ludvig Larsson-musik. Ganska torrjuckig och gosig, båda underskattade konstformer! I julklapp skulle han av mig få odödlighet, ett vapen och en riktigt fin och bra tjej.

http://robinwc.blogspot.com:
Väldigt skön och framstår som spontan, men mysteriumet Robin har jag än inte lyckats lösa. Han skulle gärna få döpa min framtida hund och jag råder er verkligen att läsa hans blogg. I julklapp skulle han få fred på jorden eller en kungspudel. Eller ett skivkontrakt, alternativt några biocheckar.

Läs dom för böfvelen. Och glöm inte att tända er ljus och låta dom brinna, Triad behöver ert stöd och farsan jobb!

Dagens Daniel Lind: Springer, svettas och äter frukt samt låtsas heta Janet och gilla GI-metoden! Inser nog ganska nu att det inte funkar och sörplar därmed i sig en halvliter juice.

Tjena

Inga kommentarer: